ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

کد آهنگ

فرشتگان مهم الهی
نسیم خوش دانش
درمسیر کمال چراغ دانش روشن کننده راهتان باد
نگارش در تاريخ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

جبرائیل:بزرگ ترین فرشته درگاه خداوند که درزمان پیامبران مأمور رساندن وحی به پیامبران بود که به ایشان امین وحی هم می گویند.

عزرائیل:وقتی خداوند اراده فرمود که انسان را خلق نماید به خاک زمین نظر کرد به همین خاطر فرشتگانی را به زمین فرستاد تا برای خداوند خاک بیاورند اما زمین هربار التماس کرد که با من چنین کاری نکنید.موجودات قبلی که در زمین زندگی کردند فساد و خون ریزی زیادی انجام دادند که من دیگر طافت ندارم و آن فرشتگان به درگاه الهی باز می گشتند و حرف زمین را به خداوند گفتند تا این که عزرائیل که فرشته ی شجاعی بود این مسؤلیت را قبول کرد.به زمین آمد و با خاک به پیشگاه خداوند بازگشت.بعد ازاین که خداوند انسان را آفرید به عزرائیل فرمود:تو به خاطر شجاعتی که داری مأمور گرفتن جان آدم ها در زمان معین خواهی بود.

اسرافیل:فرشته ای است که وقتی زمان قیامت فرا می رسد این فرشته مأمور خبردادن به جهانیان است به این صورت که درساعت قیامت اسرافیل در صور خود می دمد.این بار همه حتی مردگان سراز خاک بیرون می آورند و همه به پیشگاه خداوند می شتابند.

رضوان:فرشته ای است که مسؤل بازکردن درهای بهشت است و به کلیددار بهشت می گویند.

فطروس:فرشته ای است که زمانی به پیشگاه خداوند خطایی انجام داد به همین خاطر بال هایش آتش گرفت و از درگاه خداوند به زمین رانده شد.سال های طولانی گریه کرد و پشیمان بود تا این که روزی جبرائیل را دید که با فرشتگان زیادی به زمین آمده بود.علت را از آن ها پرسید جبرائیل جواب داد امشب خداوند به حضرت محمّد(ص)نوه ی عزیزی عنایت فرموده است که خیلی گرامیست.فطروس شروع به گریه کردن کرد و از جبرائیل کمک خواست.جبرائیل موضوع را با پیامبر درمیان گذاشت و پیامبر امام حسین(ع)را واسطه قرار داد و از خداوند خواست به خاطر تولّد مبارک امام حسین فطروس را ببخشد.خداوند فتروس را بخشید.فتروس خیلی خوش حال شد و از آن روز سوگند خورد که هرکس در زمین و آسمان بر حسین سلام کند بدهد سلام او را به حسین(ع)خواهم رساند.

مالک:فرشته ای است که مسئول بازکردن درهای جهنم است.او به کلیدار جهنم معروف است.

 میکائیل:‌ در تمام‌ لحظاتِ عالم‌ دهر و زمان‌، تمام‌ عوالم‌ را از جانب‌ پروردگار روزی‌ میدهد. رزق‌، خواه‌ روحانی‌ و معنوی‌ و خواه‌ صوری‌ و ذهنی‌ و خواه‌ مادّی‌ و طبیعی‌ به‌ دست‌ اوست‌؛ البتّه‌ عمل‌ او از خدا جدا نیست‌، خداوند روزی‌ میدهد از دریچه‌ و آئینه‌ و شبکة‌ وجودی‌ این‌ ملک‌ مقرّب‌.

به کوشش سید علی موسوی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: